Po štáloch z Hrabičova do Horných Hámrov

Dĺžka cyklotrasy: 9,3 km

Prevýšenie: 340 m

Náročnosť: MTB / SPORT

Prevažne lesná cyklotrasa prepája obce Hrabičov a Horné Hámre. Prechádza viacerými osadami - štálovým osídlením, ktoré je pre náš región typické. Cyklistom ponúka atraktívne výhľady, ktoré sú zároveň i príjemnými oddychovými miestami.

Trasa je obojsmerne zjazdná. V prípade začiatku v Hrabičove je potrebné vyraziť z centra obce popri kostole do časti Hríbovci. Tu je potrebné pozorne sledovať značenie, aby ste sa neodklonili od trasy, ktorá tu mierne stúpa. Okolité domčeky postupne nahradia stromy a keď miniete poľnohospodárske družstvo trasa sa prudko stočí doprava. Pokračovať treba smerom k osadám Smelákovci a Zajacovci. Na križovatke pri kaplnke je možné modrou trasou odbočiť do doliny Nebojsa až k hradu Revište na druhej strane kopca. Žltá trasa z bodu Smelákovci pokračuje miernym stúpaním po lesnej ceste okolo usadlosti Čierťaže, ktorá je najvzdialenejšou časťou obce Hrabičov.

cyklotrasa z horných hámrov do hrabičova

Odtiaľto už trasa iba klesá, za usadlosťou sa povrch cesty mení na asfaltový. Trasa vedie popri Hornohámorskom potoku a ústi v obci Horné Hámre pri cintoríne. Odtiaľto sa možno vrátiť do Ostrého Grúňa po hlavnej ceste (za Hornými Hámrami odbočte vpravo) a spraviť z trasy okruh. Možné je však aj pokračovať doľava do Žarnovice a napojiť sa na cyklotrasy v Štiavnických vrchoch alebo doprava smerom na okolie obce Veľké Pole. Z Horných Hámrov môžete vyraziť aj do Novobanskej kotliny, a to po žlto značenej spojke smerujúcej na majer Kostivrch.

Na tejto cyklotrase môže prebiehať ťažba dreva, resp. pracovná činnosť Lesov SR, š.p. Pri prejazde preto, prosím, zvýšte opatrnosť a obozretnosť.