Z Ostrého Grúňa do Píly

Dĺžka cyklotrasy: 19,1 km

Prevýšenie: 880 m

Náročnosť: MTB / SPORT

Cyklotrasa je obojsmerne zjazdná. Ide o trasu určenú skúsenejším cyklistom, na jej prejazd je potrebná aj určitá úroveň kondície. Odmenou sú však výhľady na nádhernú prírodu Kľakovskej doliny s typickým roztrúseným štálovým osídlením obcí Župkov a Píla.

Začať odporúčame za obcou Ostrý Grúň, na rázcestí Pri kaplnke. Asfaltová cesta vás prevedie poslednou osídlenou časťou obce (Kršlovci) a vchádza do Klenovej doliny. Po pravej strane miniete Klenový vrch a zhruba po dvoch kilometroch intenzívnejšieho stúpania prídete na jeho vrchol (Klenová). Tu pokračujte vľavo, kde sa asfaltová cesta mení na prírodnú. Nasleduje prejazd lesným prostredím i lúkou, v ktorom sa strieda mierne stúpanie i klesanie. V bode Pod Vígľašom sa možno odpojiť na Hrabičovskú spojku. Modrá trasa pokračuje smerom k Debnárovej hore, odkiaľ nasleduje jej technicky najnáročnejšia časť. Tá vedie náročným lesným terénom a vychádza na lúky, z ktorých sa črtajú panoramatické výhľady na obec Župkov a okolité kopce. Nasledovať bude prudšie klesanie k bodu Frtálov vrch, kde sa cesta zmení na asfaltovú a pokračuje miernejším klesaním do Horného Župkova. Odtiaľto je možné využiť žlto značenú Župkovskú spojku. V Župkove sa môžete občerstviť a pozrieť sa na ľudovú dreveničku. V prípade záujmu o jej návštevu je potrebné vopred kontaktovať Obecný úrad.

cyklotrasa z ostrého grúňa do píly

Modrá ďalej pokračuje z Horného Župkova lesom po nespevnenej ceste stúpaním k bodu Belanovci, kde sa trasa stáča prudko vľavo. Nasleduje posledné prudšie stúpanie smerom k Tomášovmu štálu. Odtiaľto už trasa mierne klesá, pričom míňa ďalšie štále, kaplnku, no ponúka i krásne výhľady. Pri bode Abrahámov štál sa stáča vpravo a postupným klesaním schádza až k bodu Pri kríži, ktorý je konečným bodom trasy. Odtiaľto sa možno do Ostrého Grúňa vrátiť po hlavnej ceste (pred Hornými Hámrami odbočte vľavo) a spraviť z trasy okruh. Alebo pokračujte vpravo smerom do obce Veľké Pole a Partizánske či vľavo smerom do Novobanskej kotliny.

Na tejto cyklotrase môže prebiehať ťažba dreva, resp. pracovná činnosť Lesov SR, š.p. Pri prejazde preto, prosím, zvýšte opatrnosť a obozretnosť.